آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

در بسیاری از موارد آموزش زبان انگلیسی به کودکان برای خانواده چالش‌زا می‌شود. در برخی موارد نیز والدین کودک شرایط ثبت نام در کلاس زبان انگلیسی ویژه کودکان را ندارند؛ در این موقعیت شیوه‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه بسیار کارآمدتر است.

با استفاده از محتوای این مقاله از راتاکیدز می‌توانید مباحث و نکات آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه را یاد بگیرید و با کودک خود تمرین و تکرار کنید. همینطور در مورد ضرورت آموزش زبان به کودک نیز صحبت کرده‌ایم.

چرا باید آموزش زبان را از کودکی شروع کنیم؟

تمامی‌افراد به یادگیری زبان انگلیسی نیاز دارند. اما برای برخی خانواده‌ها هنوز یادگیری زبان انگلیسی در سنین ۳ تا ۱۲ سال جا نیفتاده و فکر می‌کنند برای کودک سخت و سنگین است. در این بخش دلایلی ارائه می‌کنیم تا ضرورت این موضوع برای شما روشن شود:

  • کودکان زیر ۱۲ سال لهجه را سریع‌تر یاد می‌گیرند، در حالی که بعد از ۱۲ سالگی بسیار دشوارتر می‌شود.
  • دوزبانه بودن، تفکر و ذهن کودکان را باهوش تر می‌کند.
  • آشنایی با زبان انگلیسی باعث افزایش تمرکز کودکان می‌شود.
  • سفرهای خارجی برای کودکان لذت بخش تر می‌شود.
  • کودکان تکالیف مدرسه را راحت تر انجام می‌دهند.

مطلب پیشنهادی: تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

مباحث آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

هنگام تصمیم گیری برای تعیین مباحث آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه، به علایق و شخصیت فرزندتان توجه کنید! به او اجازه دهید موضوع را انتخاب کند. احتمالاً کودک شما می‌خواهد با برخی از موضوعات زیر شروع کنید:

  • اعداد (۱ تا ۱۰، ۱۰ تا ۲۰، ۲۰ تا ۱۰۰)
  • رنگ‌ها
  • صفات (مانند بزرگ، کوچک، قد بلند، شاد، غمگین، خسته)
  • اعضای بدن
  • اسباب بازی‌ها
  • لباس و پوشاک
  • حیوانات (به عنوان مثال: حیوانات خانگی و وحشی)
  • وعده‌های غذایی

مطلب پیشنهادی: کلاس زبان انگلیسی کودکان

روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

هشت مورد از روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه را در این بخش مشاهده می‌کنید:

  1. کارتون و فیلم: هر ساله بهترین کارتون‌ها و فیلم‌های سینمایی دنیا ساخته می‌شوند. ببینید بچه‌های شما کدام یک را دوست دارند؛ آن را بدون زیرنویس پخش کنید. پیشنهاد می‌کنیم درس‌های انگلیسی را با انیمیشن و کارتون مطالعه کنید.
  2. نرم افزار انگلیسی: شما می‌توانید به راحتی بهترین برنامه‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی را برای کودکان دانلود کنید و به کودکان خود اجازه دهید لذت ببرند.
  3. موسیقی با کلمات: موسیقی ای را پخش کنید که در کتاب زبان کودک شما یا خارج از آن وجود دارد؛ اجازه دهید آنقدر طولانی گوش کند تا خودش آن را حفظ کند.
  4. کاردستی: کاردستی درست کنید! مثلاً اگر آن روز شکل‌ها را خواندید، آن شکل‌ها را با هم بسازید.
  5. توضیح حرکات: هنگامی‌که در خانه کار می‌کنید، از فرزندان خود بخواهید که به شما بگویند این کار به زبان انگلیسی به چه معناست.
  6. عکس: از عکس برای خلاصه کردن آنچه در آن روز یاد گرفتید استفاده کنید. با نمایش هر عکس از کودک خود بخواهید هر چه به ذهنش می‌رسد را برای شما بازگو کند.
  7. با فردی که تسلط خوبی به زبان دارد ارتباط برقرار کنید: هفته ای یک یا دو بار با افرادی مانند افراد خارج از کشور یا افرادی که به زبان خوب تسلط دارند تماس بگیرید تا فرزندان خود را تشویق و ترغیب کنید که از زبانی که یاد گرفته اند استفاده کنند.
  8. موضوع یادگیری محبوب: موضوعاتی را انتخاب کنید که کودکان شما عاشق آن‌ها هستند. این انرژی مثبت را تا پایان آموزش برای او حفظ کنید.

روش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

یک راه دیگر برای آموزش زبان به کودکان

موسسه آموزش آنلاین راتاکیدز با اساتید مجرب خود، سعی در برگزاری بهترین کلاس زبان آنلاین کودکان در ایران را دارد. نکته جالبی که در این کلاس‌ها وجود دارد این است که بدون هیچ گونه حضور فیزیکی و در خانه، کودکان زبان انگلیسی را می‌آموزند. اگر در آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه به مشکلی برخورد کردید، تنها کافیست تا در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی آنلاین کودکان ثبت نام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه کلاس زبانایونت هفتگی کودکانتماس با راتاکیدز