رازهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان که نمی‌دانید!

رازهای آموزش زبان انگلیسی کودکان

با توجه به اهمیت بسیار بالای یادگیری زبان انگلیسی برای تمام افراد در سنین مختلف، اما می توان زبان انگلیسی را برای کودکان از مهم ترین دوره‌های آموزشی مورد نیاز در خردسالی آن‌ها دانست، چرا که با صرف کمترین میزان هزینه، زمان و البته انرژی، می توان به نتایج بسیار خوبی دست یافت. به همین منظور در این مقاله راتاکیدز می خواهیم به رازهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان که می‌تواند بسیار کاربردی نیز باشد بپردازیم.

الگوی مناسبی برای کودکان باشید

کودکان تاثیر پذیری بسیار زیادی از محیط پیرامون خود دارند و دائما در حال یادگیری تجزیه تحلیل آدم‌های اطراف خود می‌باشند، این بدین معنی است که تماما تلاش می‌کنند نمونه‌هایی از محیط خود را تقلید ‌کنند. 

با توجه به این موضوع وقتی کودک شما ببیند و حس کند که یادگیری برای شما امری است که شما با لذت و انگیزه، بسیار خوبی انجام می دهید، متوجه این خواهد شد که این یک فعالیت مثبت است و مردم در تمام زندگی خود در تلاش هستند تا بیاموزاند و این فعالیت می تواند سرگرم و جذاب باشد و او را به والدین خود نزدیکتر کند که این نهایت کار است.

از طرفی دیگر اگر کودک شما نگرش و ذهنیتی مثبت نسبت به آموختن در سنین کم اتخاذ کند، یادگیری و آموزش دیدن را در طول زندگی خود همواره رشد و نمو خواهد داد. این بدان معنی است که شما مشکلی را که اکثر خانواده‌ها با کودکان دارند نخواهید داشت.

 در دراز مدت دیگر شما مجبور نخواهید بود که کودکانتان را مجبور به مطالعه و آموزش کنید؛ چرا که او عادت به همواره آموختن می کند و مسئولیت آموزش و یادگیری را از همان خردسالی ایجاد می کند. در نتیجه وجود الگوی مناسب برای کودک میتواند یکی از مهم ترین رازهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان باشد. 

راز های آموزش زبان انگلیسی کودکان

رازهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

پیشنهاد راتاکیدز: شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله نکاتی که باید والدین درباره آموزش زبان کودک بدانند سر بزنید.

بازی های زبان خارجی و مناسب برای سن آن ها فراهم کنید

کودکان به طور دائم در مورد اطراف خود، و از طریق فعالیت‌های روزمره حجم زیادی از یادگیری‌های آن‌ها شکل میگیرد. با این حال، یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی از طریق فعالیت مورد علاقه آنها مانند بازی، تماشای انیمیشن، موزیک و غیره می‌باشد که واقعا میتوان آن را از رازهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دانست.

به همین ترتیب یادگیری از طریق بازی‌های مفرح یک روش ثابت شده برای کسب زبان انگلیسی است. همچنین استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های جدید آموزشی می‌تواند نتایج بسیار خوب و مناسبی در یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین به همراه داشته باشد.

شما می توانید با پیدا کردن بازی، و یا برنامه‌های جالب آنلاین کودکان را با آموزش زبان کودکان آنلاین آشنا کنید، برای مثال پازل‌های تعاملی که در یاد گرفتن نام رنگ‌ها، حیوانات و اشکال مختلف تاثیر شایانی خواهند داشت.

کارتون و نمایش های کودکانه

یکی دیگر از رازهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان که هنگام یادگیری می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، پخش کردن کارتون‌ها و نمایش‌های مناسب سن آن است، که البته باید موارد زیر نیز مورد توجه قرار داد:

مطلب پیشنهادی : تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

  • تفاوت و اختلاف زیادی میان در معرض زبان قرار گرفتن و یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، معمولاً وقتی صحبت از یادگیری و آموزش آن می‌شود، منظور یادگیری قواعد گرامری، تمرین‌ها و حفظ لغات خواهد بود. اما با این حال، مهمترین چیز برای کودکان، قرار گرفتن در معرض صداها، آهنگ‌ها، ریتم‌ها و آهنگ‌های آن است. و یکی از بهترین روش‌ها برای قرار گرفتن در معرض این موضوع پخش کارتون و نمایش‌های مناسب به کودک می‌باشد.
  • در خردسالی، کودک با گوش دادن، تکرار و تداعی کردن کلمات، به آسودگی می‌تواند به گفتار زبان مسلط شود. به همین دلیل، بسیاری از کودکان به سادگی با تماشای کارتون انیمیشن‌های انگلیسی زبان قادر به تسلط بر گفتار آن خواهند شد.
  • خیلی از کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مخصوصا برای یادگیری طراحی شده اند که در آن کودکان از طریق ماجراجویی‌های در قالب داستان با معنی و تلفظ کلمات آشنا می شوند، قرار گرفتن در معرض زبان خارجی از خردسالی تاثیر بسیار خوبی بر کودک دارد.
  • این امر باعث می شود تا تلفظ و ادای کلمات آن‌ها مشابه یا غیر قابل تشخیص از تلفظ یک زبان مادری باشد این روش یکی رازهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان می باشد که والدین به صورت جدی آن را دنبال نمی‌کنند.
رازهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

رازهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 برای مطالعه ببیشتر می‌توانید به مقاله چگونه به کودکان زبان انگلیسی بیاموزیم مراجعه کنید.

زبان انگلیسی را در فعالیت های روزانه کودک بگنجانید

کودکان در سنین کم قدرت جذب و یادگیری بسیار بالایی دارند آن‌ها می‌توانند همه چیز را همانند یک اسفنج جذب کرده و به ذهن خود بسپارند، برای این کار می‌توانید در جاها و موقعیت‌های مختلف برای کودک کلمه را ابتدا به زبان مادری بگویید و سپس از او بخواهید تا کلمه ی انگلیسی آن را به شما بگوید.

 این روش یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین رازهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است، زیرا که آنها را با اشیاء، پدیده‌های محیط خود مرتبط می کند. در نتیجه با توجه به رازهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان گفته شده، در این مقاله از راتاکیدز توانسه باشید، در مسیر یادگیری و تدریس زبان انگلیسی آنلاین کودکان به نتایج بهتری رسیده باشید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه کلاس زبانایونت هفتگی کودکانتماس با راتاکیدز