تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان

آموزش و یادگیری برای هر کودکی جذاب نیست! برخی کودکان با ویژگی‌های شخصیتی منحصر بفرد خود، نیاز به محیط شاد و سرگرم‌کننده‌ای برای یادگیری زبان دارند. در نتیجه بسیاری از آموزشگاه‌ها به تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان روی آورده‌اند. همچنین بسیاری  از والدین سعی دارند تا با آگاهی نسبت به روش‌های تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان، با فرزندان خود تمرین کنند یا به تنهایی آموزش زبان انگلیسی به فرزندشان را بر عهده بگیرند.

این مقاله راتاکیدز با معرفی ۱۲ روش تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان برای تمامی مربیان و والدین عزیز، ایده‌های جدیدی را در ذهن شما شکل می‌دهد. توجه کنید که تمامی مواردی که گفته می‌شود، باید با روحیات و علایق کودک شما هماهنگ شود تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تدریس زبان انگلیسی با عروسک مورد علاقه کودک

بسیاری از کودکان حداقل یک عروسک یا شخصیت کارتونی محبوب دارند که در تمام روز با آن سرگرم هستند. اولین و بهترین روش تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان این است که از اوج علایق آن کودک بهره بگیرید. به جای شخصیت یا عروسک مورد علاقه او صحبت کنید و سعی کنید دایره واژگان انگلیسی موجود در ذهن او را گسترش دهید.

لباس‌های عروسکی به تن کنید و به جای یک شخصیت انیمیشنی یا یک عروسک معروف، کودک را به مکالمه انگلیسی وادار کنید. مطمئن باشید نه تنها او از این کار خسته نمی‌شود بلکه هرروز از شما می‌خواهد تا این بازی را با او تکرار کنید.

انیمیشن زبان اصلی مخصوص کودکان

انیمیشن‌های معروف همیشه تاثیرات زیادی روی ذهن کودکان می‌گذارند. به این شکل که رویای هر کودکی در دهه هفتاد این بود که یک بار نقش سیندرلا را در زندگی خودش بازی کند. انیمیشن باربی‌ها و پرنسس‌های دیزنی و همینطور قهرمان‌هایی مثل مرد عنکبوتی و بتمن بیشترین تاثیر را در روحیات و علایق فرزند شما دارند.

توصیه راتاکیدز به شما درباره این روش تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان چیست؟ در ابتدا به محدودیت سنی انیمیشن توجه کنید! از هر انیمیشنی با محتواهای نامناسب استفاده نکنید و کاملا به اطلاعاتی که به کودک شما می‌رسد، آگاه باشید. توجه کنید که در مرحله اول انیمیشن‌ها روحیات و علایق کودک را شکل می‌دهند و در مرحله دوم آموزش زبان انگلیسی را به همراه دارند.

پیشنهاد راتاکیدز: آموزش زبان انگلیسی آنلاین کودکان

تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان چگونه است

دکور اتاق با حروف و کلمات انگلیسی

مطمئنیم که همه ما به تاثیر محیطی که در آن بیشترین زمان را می‌گذرانیم، آگاه هستیم. برای مثال هنگامی که شما در یک محیط با رنگ‌های قرمز و تند قرار می‌گیرید، کمی روحیه پرخاشگری پیدا می‌کنید. برای کودکان نیز این موضوع صدق می‌کند. سعی کنید در حالی که یک اتاق کودک آرامش‌بخش را می‌چینید، از حروف و کلمات انگلیسی نیز در دکور آن استفاده کنید.

استفاده از حروف انگلیسی به صورت بزرگ و کوچک (capital and small) و همینطور تصویر حیوانات با اسم آن‌ها به انگلیسی در زیر آن، پیشنهاد می‌شود.

محیط متنوع برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی دیگر از روش‌های تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان این است که از محیط‌های تازه استفاده کنید. یک روز در هفته را به آموزش زبان در پارک یا جنگل اختصاص دهید. همینطور می‌توانید در برنامه‌های آخر هفته یا مسافرت‌ها از مکالمه با زبان انگلیسی استفاده کنید. حتی می‌توانید یک عصرانه ساده را در حیاط با هم میل کنید و همزمان کلمات جدید را به فرزندتان آموزش دهید.

پیشنهاد راتاکیدز: تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

تدریس زبان با استفاده از نقاشی

کودکان علاقه زیادی به بازی با رنگ‌ها و نقاشی کردن دارند. البته شاید نقاشی روی کاغذ برای برخی کودکان کسل‌کننده باشد. در این مواقع با رنگ‌های انگشتی، پاستل‌ها، گواش و آبرنگ به سمت یک تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان بروید. در هنگام نقاشی رنگ‌ها را به کودکان آموزش دهید و از آن‌ها در مورد ایده نقاشی که دارند بپرسید.

آموزش زبان انگلیسی در یک محیط شاد با موسیقی

ذهن انسان ذاتا به یک محیط شاد نیاز دارند تا پویاتر و فعال‌تر باشد. هنگامی که محیط خشک خانه را با پخش یک آهنگ شاد و کودکانه عوض می‌کنید، کودک شما می‌تواند مشتاقانه کلمات و عبارات جدید ار یاد بگیرد. ترجیحا سعی کنید از موزیک‌های مخصوص کودکان استفاده کنید و از رده سنی موسیقی مورد نظر مطمئن باشید!

زبان انگلیسی کودکان با بازی های حرکتی

بازی‌های حرکتی بهترین گزینه برای کودکانی است که انرژی زیادی دارند و نمی‌توانند مدت زیادی یک جا بنشینند و به آموزش زبان بپردازند. تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان با این روش انرژی کودک را نیز تخلیه می‌کند. خیلی از فعل‌ها مانند walk, jump, hop, run, … در این روش قابل تدریس هستند.

روش تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان

بازی فکری مخصوص یادگیری زبان انگلیسی

بازی‌های فکری برای بسیاری از کودکان ۶ تا ۱۲ سال جذاب هستند. شما می‌توانید از بسیاری از فروشگاه‌های اسباب بازی یا لوازم التحریر، بازی فکری با زبان انگلیسی تهیه کنید. با توجه به ژانر مورد علاقه کودک، او می‌تواند کلمات بسیار زیادی یاد بگیرد. این روش بهترین روش تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان است که دایره واژگان کودک را زیاد می‌کند.

تماشای ویدیوی آموزشی زبان مخصوص کودک

برخی کودکان با ویدیوهای آموزشی ارتباط خوبی برقرار می‌کنند. حاضرند ساعت‌ها پای صحبت مدرسان زبان انگلیسی در یک ویدیو بنشینند و از آن لذت ببرند. با پخش این ویدیوها از طریق لپ تاپ یا تلویزیون می‌توانید توجه کودک را به آن ویدیو بیشتر جلب کنید.

تقلید صدا و شخصیت سازی در آموزش زبان

روحیه نمایشی در بسیاری از کودکان نسل جدید وجود دارد. به این صورت که نسبت به تقلید صدای یک شخصیت تلویزیونی یا انیمیشنی هیجان زیادی نشان می‌دهند و دوست دارند جای او بازی کنند. همچنین برخی کودکان استعداد خاصی در ایجاد شخصیت‌های جذاب و خنده‌دار دارند. وارد خلوت کودکان شوید و آن‌ها را در این خلاقیت‌هایشان همراهی کنید.

همزمان می‌توانید یک روش تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان پیدا کنید و نتیجه بسیار خوبی از آن دریافت کنید.

ثبت نام در کلاس زبان انگلیسی کودکان

نمادهای جذاب برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

یکی دیگر از روش‌های تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان، توجه به نماد وسایل اطراف او است. ابزار زیادی هستند که در طول روز کودک شما ارتباط زیادی با آن دارد. برای مثال می‌توانید یک ظرف غذا شامل حروف انگلیسی برای او تهیه کنید و غذای کودک را در آن سرو کنید. همچنین هنگام خرید لباس می‌توانید نوشته‌های انگلیسی روی لباس‌ها را به او نشان دهید و در مورد معنای آن با کودک صحبت کنید.

روی بسیاری از اسباب بازی‌ها یا وسایل خانه نمادهایی وجود دارد که به زبان انگلیسی یادداشت شده‌اند. سعی کنید توجه کودک را به تمامی نمادها جلب کنید.

عبارات کوتاه روزمره به زبان انگلیسی

علاوه بر جملات و کلماتی که در احوال پرسی استفاده می‌شود، عبارات روزمره دیگری نیز وجود دارند. یکی از روش‌های تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان این است که از بین حرف‌های او، پرتکرارترین را پیدا کنید و به زبان انگلیسی به او بیاموزید. یادگیری عبارات روزمره و جملات پرتکرار کمک زیادی به یادگیری زبان انگلیسی فرزند شما می‌کند.

مدرسان راتاکیدز با استفاده از روش‌های نوین تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان در کوتاه‌ترین زمان کودک شما را دوزبانه می‌کنند. در کلاس زبان آنلاین کودکان شما می‌توانید با خیالی آسوده فرزندتان را شرکت دهید و بعد از چند ماه پیشرفت محسوسی در او مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه کلاس زبانایونت هفتگی کودکانتماس با راتاکیدز