بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی کودکان

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی کودکان

یکی از چالش هایی که پدر و مادر ها با آن روبرو می‌شوند این است که بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی کودکان چند سال است؟ یادگیری زبان امروزه بسیار مهم بوده و یادگیری آن در سنین کم راحت‌تر و آسان‌تر است. شما هم مانند دیگر پدر و مادرها رویای این را در سر دارید که کودک عزیزتان به چند زبان دنیا مسلط بوده و برای آینده آنان، جایگاه شغلی ویژه‌ای در سر دارید. ما در این نوشته از راتاکیدز قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی چند سال است؟

بهترین زمان و بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی کودکان چه موقع است؟

یکی از پرکاربرد ترین زبان‌های دنیا، زبان انگلیسی است؛ زیرا این زبان بین المللی است. شما در هر کشوری که به عنوان سفر یا مهاجرت تشریف ببرید با زبان انگلیسی می‌توانید ارتباط برقرار کنید. زبان انگلیسی جزء راحت ترین زبان‌های دنیا است و از سری قوانین یا گرامر بسیار راحتی برخوردار است. همین امر موجب شده است تا یادگیری آن بسیار راحت بوده و صحبت کردن با این زبان را بسیار آسان می‌کند.

 طبق تحقیقاتی که گزارش شده است از سوی دانشمندان و روانشناس‌های کودک سن یادگیری زبان انگلیسی بین ۶ سال و ۷ سال بوده و اوج یادگیری کودکان است و میزان دریافتی علمی آن‌ها بسیار بالا است. اما مسئله بسیار مهم این است که ما نباید با کودک مانند بزرگسالان به آموزش آن‌ها بپردازیم؛ زیرا کودکان از یادگیری زبان انگلیسی دلسرد شده و قدرت یادگیری آن‌ها پایین می‌آید.

آیا کلاس زبان برای کودکان مفید است؟

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی کودکان

 

برای آموزش دادن به کودکان باید مانند آن‌ها رفتار کرد و باید با بازی کردن و طوری آموزش آن را جلو برد که کودک اشتیاق به یادگیری پیدا کند. نتایج و تحقیقاتی که در دانشگاه MIT آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که افرادی در یک دوره مشخصی از توانایی و درک مهارت جدیدی مثل یادگیری زبان انگلیسی در آن‌ها وجود دارد و زمان یادگیری را از ۶ تا ۷ سال تا قبل ۱۰ سالگی عنوان کرده‌اند.

مطالعه بیشتر در راتاکیدز: کلاس حضوری زبان انگلیسی کودکان

آیا کلاس زبان برای کودکان مفید است؟

از مجموع تحقیقاتی که صورت گرفته است می‌توان گفت که اگر چه بهترین زمان قبل از ۱۰ سالگی و در بازه زمانی ۶ تا ۷ سال است اما لازم به ذکر است که تا قبل از سن نوجوانی  و پیش از ۱۸ سالگی نیز می‌توانید با یادگیری زبان انگلیسی به تسلط خوبی در زبان دوم پیدا کنید. زمانی است که والدین از سن ۲ الی ۳ سالگی به فرزندان خود زبان دومی مثل زبان انگلیسی را می‌آموزند، با وجود اینکه این آموزش طبق خواسته و انگیزه کودکشان نیست، در حقیقت چه افکاری در ذهن والدین می گذرد که چنین تصمیمی می‌گیرند و به آن عمل می‌کنند؟

این افکار والدین ستودنی است که کاملا برای کودک خود آینده نگری بلند مدت می‌کنند اما این تصمیم باعث می‌شوند از حداکثر ظرفیت فرزند خود در جهت آموزش زبان دوم استفاده کنند. چرا که در سنین ۳ الی ۴ سالگی ذهن کودک مانند ظرف خالی است که برای پر کردن از اطلاعات دنیایی که در آن قرار می‌گیرند، قابلیت بالایی خواهد داشت.

از طرفی هم تحقیقات نشان داده است که از همان سنین کودکی پایه‌های خلاقیت، قدرت تفکر، انعطاف پذیری، هوش اجتماعی بالاتر و قدرت تصمیم گیری در افراد شکل گرفته می‌شود. این ویژگی‌های فردی در افراد مختلف می‌تواند یا پرورش دادن آن‌ها بازدهی بیشتری برای شکل گیری کودکان داشته باشد. به شرط آن که در سنین کودکی به یادگیری زبان انگلیسی همراه با بازی پرداخته باشند.

بنابراین سن یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی، حداقل از دو وجهه بسیار مهم ارزیابی می‌شود؛ می‌توان به هوش اجتماعی در کودکان اشاره کرد که با آموزش در کودکی باعث می‌شود که کودک در بزرگسالی از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد.

آیا بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان یکسان است؟

در حالت کلی نمی‌توان توانایی و ویژگی‌های تمامی کودکان را به یک حال نگاه کرد اما همانطور که قبلا اشاره کردیم طبق تحقیقات به طور میانگین بازه سنی ۵ الی ۷ سال، نتیجه بهتری در یادگیری زبان انگلیسی را در برداشته است. موسسه راتاکیدز، آموزش زبان انگلیسی را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برای کودکان شما فراهم ساخته است. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه آموزش آنلاین زبان کودکان شوید.

مزیت های یادگیری زبان انگلیسی

مزیت های یادگیری زبان انگلیسی

تشویق کردن به یادگیری زبان انگلیسی در کودکی فواید بسیاری دارد. اگر بخواهیم خلاصه‌ای از مزایای دو زبانه بودن را با شما به اشتراک می‌گذاریم؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مطلب پیشنهادی : تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

مهارت در ارتباط گیری

گفتنی است که کودکانی که دوزبانه یا در کودکی به یادگیری زبان پرداخته‌اند، مهارت‌های ارتباطی را بهتر توسعه می‌دهند. گفته می‌شود که کودکان دو زبانه از جملات کوتاه و ساده‌تری استفاده می‌کنند.

تقویت تفکر انتقادی

طبق مطالعه‌ای که تیم تخصصی هاروارد صورت گرفته است، کودکانی که زبان یاد می‌گیرند، مهارت تفکر انتقادی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

خلاقیت

با یادگیری زبان در زمان کودکی، نه تنها تفکر انتقادی آن‌ها تقویت می‌شود بلکه در خلاقیت کودکان تاثیر مستقیم دارد.

فرصت های شغلی

 یکی دیگر از فواید یادگیری زبان، فرصت‌های شغلی است که در آینده به آن مواجه می‌شوید. امروزه بیشتر کسب و کار ها وابسته به زبان انگلیسی می‌باشد و بلد بودن زبان دوم یک امتیاز برای شخص برای استخدام می‌باشد.

کلام آخر

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان در زمان طلایی یادگیری آنان برمی‌گردد که قبل از ۱۰ سالگی و بعد ۶ سال است. شما می‌توانید با ثبت نام کودک خود در بهترین آموزشگاه زبان آنلاین کودکان می‌توانید آینده کودک خود را تضمین کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام به مراجعه راتاکیدز کنید.

سوالات متداول

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، چند سال است؟

طبق تحقیقات انجام شده در اروپا و آمریکا، بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، ۶ الی ۷ سالگی و قبل از ۱۰ سالگی است

یادگیری زبان دوم چه مزیت‌هایی برای کودکان دارد؟

یادگیری زبان دوم، به کودک شما کمک می‌کند که مهارت‌هایی همچون خلاقیت، ارتباط گیری و تفکر انتقادی را پرورش دهد و فرصت‌های شغلی درخشان‌تری را پیدا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه کلاس زبانایونت هفتگی کودکانتماس با راتاکیدز