هفت روش مفید برای آموزش حروف زبان انگلیسی به کودکان

هفت روش مفید برای آموزش حروف زبان انگلیسی به کودکان

هر روز زمانی را برای آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان تعیین کنید و با توجه به روحیه فرزندتان در آن ساعت شروع به تدریس کنید تا این شروع اجباری نباشد. داشتن زمان مشخص برای یادگیری، ذهن کودک را برای بزرگسالی آماده می کند. آهسته و با حوصله پیش بروید: برای آموزش به فرزندتان عجله نکنید. آموزش یک کلمه یک روز در میان می تواند کافی باشد، اما این به توانایی کودک شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید که تمرین فشرده یا تمرین هفتگی برای کودکان مناسب نیست.

حروف الفبا را با یک آهنگ تکرار کنید، در طول روز در حالی که به کارهای روزمره خود ادامه می دهید، ABC را بخوانید. بخوان تا ترتیب حروف تکرار شود و در ذهن کودک تثبیت شود و در آخر کارتون و بازی را برای آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان و خردسالان انتخاب کنید.

۱- ساخت کارت های آموزشی

برای استفاده از این روش باید هر حرف را روی یک کارت با جهت نوشته شدن حروف روی کارت ها بنویسید و سپس به فرزند خود یاد دهید که چگونه هر کارت را مطابق جهت های مشخص شده مرتب کند، این روش یکی از راه های ساده و کاربردی برای آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان است زیرا با لمس جهت ها، کودک یاد می گیرد که علاوه بر حروف، آنها را نیز ترسیم کنند.

مطالعه بیشتر : کلاس زبان انگلیسی کودکان

ساخت پازل برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان۲- ساخت پازل برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان

کودکان علاقه خاصی به بازی هایی مانند پازل دارند، بنابراین استفاده از این روش می تواند راهی سرگرم کننده برای آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان باشد. برای ساخت پازل می توانید تمام حروف را به ترتیب و با رنگ های مختلف روی مقوا بنویسید و با استفاده از ابزارهای مختلف حروف را جداگانه بسازید و در حین تلفظ کلمات از کودک خود بخواهید هر حرف را در جای خود قرار دهد. به آنها هم آموزش دهید. برای آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان تکرار این روش چند بار در طول روز باعث تثبیت حروف در ذهن کودکان در مدت زمان کوتاهی می شود.

۳- برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان کیف نامه بسازید

برای این کار که جهت آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان است، باید هر حرف را روی یک تکه کاغذ یا هر چیز دیگری که می خواهید بنویسید، سپس حروف نوشته شده را در یک کیسه کوچک پر از کاغذ قرار دهید، کیسه را به فرزندتان بدهید و از او بخواهید که حروف را پیدا کند. و هر حرف را روی کاغذ بنویسید و سپس آنها را به ترتیب مرتب کنید.

مطالعه بیشتر : تدریس زبان انگلیسی آنلاین کودکان

برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان کیف نامه بسازید۴- نوشتن حروف روی صفحات چسبناک

ایده نوشتن حروف روی کاغذهای جداگانه برای آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان ایده بسیار جالبی است، زیرا به کودکان اجازه می دهد حتی زمانی که مشغول کارهای دیگر هستند با این نوشته ها روبرو شوند. می توانید حروف را روی کاغذهای چسبناک بنویسید و هر کدام را در گوشه ای از اتاق کودک بچسبانید. برای این کار می توانید خلاقیت زیادی به کار ببرید، مثلا هر حرف را به شکل های مختلف با یک تصویر مرتبط بنویسید.

۵- نوشتن حروف روی حبوبات

برای ساختن یک بازی آموزشی برای آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان باید خلاقیت به خرج داد و به نظر من خیلی خلاقانه است که شما بیایید و با استفاده از وسایلی که در خانه دارید یک بازی آموزشی بسازید. می توانید هر حرف را روی یکی از لوبیاها (مثلا حبوبات مختلف) بنویسید و بدون نوشتن آن را با مقداری لوبیا مخلوط کنید و سپس از فرزندتان بخواهید که حروف را پیدا کند و ۲۶ حرف را به ترتیب بنویسد.

۶- فعالیت های حسی برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان

هرچه کودکان بیشتر برخورد با کلمات را تجربه کنند، آنها را آسان تر یاد می گیرند. اجازه دهید کودکان در طول روز با نامه ها سر و کار داشته باشند. به عنوان مثال می توانند برای آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان شکل حروف را با استفاده از روش شن بازی بنویسند. یا کلمات را به ترتیب مرتب کنید. در اطراف خانه به دنبال مواردی باشید که با یک حرف خاص شروع می شوند و فعالیت هایی را که به آنها تجربه بیشتری در درک نامه ها می دهد خلاصه کنید.

می توانید حروف الفبا را به اشکال مختلف تهیه کنید و در اختیار کودک قرار دهید تا با لمس و دیدن آنها شکل آنها را به خاطر بسپارد. این اسباب بازی های آموزشی باعث می شود کودک تمام روز حروف را ببیند و شکل آنها را بشناسد. آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان نیاز به تکرار زیاد دارد.

کلمات چاپ شده برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان۷- کلمات چاپ شده برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان

می توانید برای آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان حروف مختلف را روی کاغذ چاپ کنید و از کودک بخواهید که داخل آن را رنگ آمیزی کند یا شکل حرف را دوباره ترسیم کند. اگر لغات را تا حدی یاد گرفته است، می توانید از او بخواهید تمریناتی را بدون شما و فردی انجام دهد. مثلا حروف الفبا را از اول تا آخر بنویسید. این روش برای کلاس درس به عنوان تکلیف کودکان مناسب است.

مطالعه بیشتر : آموزش آنلاین زبان کودکان

جمع بندی

آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان می تواند چالش های زیادی را به همراه داشته باشد و لحظات و خاطرات خوبی را برای شما رقم بزند. با استفاده از روش های اولیه ای که در نقاط مختلف دنیا به کار رفته و مثمر ثمر بوده است، می توانید آموزش مناسبی برای کودکان داشته باشید. در این مقاله از راتاکیدز سعی شده است آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و روش های موثری برای آموزش حروف زبان انگلیسی به  کودکان پیشنهاد شود تا با استفاده از آن ها به کودکان آموزش داده شود.

سوالات متداول

چرا نباید برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان فشار آوریم؟

ذهن کودکان ظرفیت آموزش طولانی مدت را ندارد، برای این منظور باید زمان های کوچک اما مستمری را برای تمرین آنها در نظر بگیرید.

بهترین سن برای آموزش حروف انگلیسی به کودکان کدام است؟

بهتر است یادگیری زبان انگلیسی را از ۷-۸ سالگی شروع کنید. زیرا این سن با شروع مدارس و یادگیری الفبا همراه است و کودکان پس از آشنایی با محیط آموزشی بهتر می توانند با کتاب های انگلیسی و نگارش انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه کلاس زبانایونت هفتگی کودکانتماس با راتاکیدز