۱۰ نکته مهم برای آموزش تخصصی زبان کودکان

10 نکته مهم برای آموزش تخصصی زبان کودکان

آموزش تخصصی زبان کودکان از جمله چالش‌هایی است که هر خانواده‌ای به آن برخورد می‌کند. استفاده از دوره‌های مختلف و خرید منابع انگلیسی متعدد، به بهبود روند آموزش آنلاین زبان کودکان کمک نمی‌کنند. زیرا اغلب بدون تخصص و ایده اولیه صحیح طراحی شده‌اند.

اگر فرزندی دارید که می‌خواهد زبان انگلیسی یاد بگیرد، برای آموزش تخصصی زبان کودکان به ۱۰ نکته زیر توجه کنید.

کودک خود را تشویق کنید.

هرگز بر سر کوچک‌ترین اشتباهی با آن‌ها بحث نکنید؛ بلکه سعی کنید آن‌ها را به خاطر آموخته‌هایشان تشویق کنید. این بسیار مهم است و اغلب اتفاق می‌افتد که معلمان و والدین به خاطر اشتباهات کوچک با بچه‌های کوچولو و سخت کوش خود دعوا می‌کنند و تنبیه می‌کنند. همین کافی است تا سایر کودکان به یادگیری زبان انگلیسی ادامه ندهند.

تنبیه تاثیر خوبی روی بچه‌ها نمی‌گذارد و تشویق زیاد نتیجه عکس دارد. فقط سعی کنید تلاش‌های آن‌ها را تحسین کنید و بگویید که آن‌ها سخت کوش هستند و می‌توانند هر کاری را به راحتی انجام دهند. این جملات به ظاهر ساده باعث می‌شود کودکان عاشق یادگیری زبان شوند.

برای آموزش تخصصی زبان کودکان، بازی و خنده را لحاظ کنید.

اگر کودکان متوجه شوند که این‌ها فقط دروس اضافی هستند، ممکن است تمایلی به یادگیری نداشته باشند. بنابراین ایده خوبی است که آن را به عنوان یک فعالیت فوق برنامه مانند ورزش یا رقص در نظر بگیرید. به این ترتیب حس کمتری نسبت به درس و کارهای عملی خواهند داشت. بازی‌ها برای تمام سنین محرک هستند.

کودکان نیز عاشق بازی هستند. اگر شما والدینی هستید که می‌خواهید آموزش تخصصی زبان کودکان را به فرزندتان آموزش دهید، حتما آن را به عنوان یک بازی سرگرم کننده طراحی کنید.

آموزش تخصصی زبان کودکان

آموزش تخصصی زبان کودکان

زبان انگلیسی را به خانه بیاورید.

در خانه کتاب‌های انگلیسی بخوانید، کارتون‌های انگلیسی را با فرزندان خود تماشا کنید و به آهنگ‌های انگلیسی گوش دهید. هرچه فرزندان شما بیشتر انگلیسی بشنوند، یادگیری آن برای آن‌ها آسانتر خواهد بود. اصولاً ما زبان مادری خود را به همین شکل یاد گرفته‌ایم.

مطلب پیشنهادی : تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

هیچ کس ما را به مدرسه یا کلاس نبرد، اما ما به راحتی صحبت می‌کنیم و می‌توانیم به خوبی ارتباط برقرار کنیم. اگر محیط دارای عناصری از زبان انگلیسی باشد، کودکان به راحتی می‌توانند آن را یاد بگیرند و به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

انگلیسی را به یک زبان سرگرم کننده تبدیل کنید.

سعی کنید با کودکان خود به زبان انگلیسی بازی کنید. هر بازی الفبا یا یک نوع بازی شبیه لوتو برای کوچولوها و بازی تخته حروف برای بزرگترها مناسب است. می‌توانید از بازی‌های آماده موجود در بازار نیز استفاده کنید. معماها و پازل‌های مختلفی وجود دارد که به آموزش تخصصی زبان کودکان کمک می‌کند و می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

مراحل یادگیری فرزندانتان را به خوبی دنبال کنید.

آنچه را که فرزندانتان در کلاس زبان آنلاین کودکان درس می‌آموزند دنبال کنید و به آن‌ها نشان دهید که چقدر برای آن‌ها مهم است که یاد بگیرند و چه می‌آموزند. اگر ذهنیت شما پویا است، تنها چیزی که قطعا در نظر می‌گیرید رشد فرزندتان است. با این طرز فکر قطعا به تلاش کودک اهمیت می‌دهید و نگران نتیجه کار او نخواهید بود.

اگر کودکان را از فرآیند یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرند، هرگز تسلیم نخواهند شد. زیرا آموزش تخصصی زبان کودکان برای آن‌ها تبدیل به یک سرگرمی‌می‌شود.

به فرزندان خود فشار زیادی وارد نکنید.

اگر بیش از حد به فرزندان خود برای یادگیری زبان انگلیسی فشار بیاورید، می‌توانید استرس زیادی را به آن‌ها وارد کنید و این امر بر یادگیری آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. این مورد نیز مانند مورد قبلی به نتیجه اشاره دارد. اگر می‌خواهید یادگیری زبان انگلیسی را برای کودکان سرگرم کننده کنید، لازم نیست نگران نتیجه باشید. وقتی کسی را آزمایش می‌کنید و نتیجه را درخشان می‌کنید، به او فشار می‌آورید.

آموزش تخصصی زبان کودکان

آموزش تخصصی زبان کودکان

 خودتان هم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

اگر زبان انگلیسی شما نیاز به پیشرفت دارد، بهتر است خودتان به کلاس بروید تا نشان دهید که یادگیری زبان انگلیسی چقدر برای شما مهم است. بچه‌های بزرگتر اغلب فکر می‌کنند که اگر شما کاری را انجام ندهید، انجام آن کار برای آن‌ها عادلانه نیست. شما فرصت رهبری دارید.

با صحبت کردن با آن ها به کودکان انگلیسی بیاموزید.

اگر انگلیسی شما خوب است، سعی کنید با فرزندان خود انگلیسی صحبت کنید. حتی جملات کوتاهی مانند «دوستت دارم» یا چیزهایی مانند «بیا اینجا» یا «بنشین» برای شروع عالی هستند. کودک شما به تدریج به انگلیسی صحبت کردن عادت می‌کند. محیط انگلیسی زبان می‌تواند کودکان را با این زبان بیشتر آشنا کرده و روند یادگیری آن‌ها را تسریع کند.

 بچه ها خیلی زود خسته می شوند.

اگر به دختر یا پسر خود در انجام تکالیف انگلیسی کمک می‌کنید و آن‌ها خسته هستند، هرگز آن‌ها را مجبور به انجام تکالیف نکنید. بگذارید کمی‌استراحت کنند و به انجام تکالیف خود برگردید. تحقیقات نشان داده است که هر انسانی برای ۲۵ دقیقه فعالیت به ۵ دقیقه استراحت نیاز دارد. در تدریس زبان انگلیسی آنلاین کودکان در راتاکیدز ما کوچک‌ترین نکات را نیز در نظر می‌گیریم.

 برای آموزش تخصصی زبان کودکان از کلمات استفاده کنید.

خیلی راه‌ها برای انجام دادن این وجود دارد. فرزندان خود را تشویق کنید که برچسب نام دستگاه‌های مختلف را روی دستگاه بچسبانند. هر هفته از کلمات جدید برای کودک خود استفاده کنید یا از کودک خود کلمات جدیدی را که هر روز یاد گرفته است بخواهید.

در موسسه زبان راتاکیدز می‌توانید در هر جلسه کلمات بی شماری را یاد بگیرید و همیشه سعی کنید همه این کارها را انجام دهید و کلمات را در حین بازی و خندیدن یاد بگیرید. البته آموزش تخصصی و کلاس زبان انگلیسی کودکان می‌تواند متنوع باشد و شامل کارهای دیگری نیز باشد. اما مهم‌ترین چیز برای کودکان تشویق است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه کلاس زبانایونت هفتگی کودکانتماس با راتاکیدز