مزایای آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه

آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه

برای آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه، باید بدانید که کودکان در شرایط سنی خود از استراتژی‌ فطری و فردی یادگیری زبان، برای یاد گرفتن زبان اول یا همان زبان مادری‌شان استفاده می‌کنند و به زودی درک خواهند کرد که می‌توانند از این نحوه آموزش برای یادگیری زبان نیز استفاده کنند.

کودکان با سن پایین برای یادگیری از طریق فعالیت‌هایی که شامل بازی و سرگرمی هست، زمان کافی دارند. آن‌ها آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه را از طریق شرکت در یک فعالیت مشترک به همراه یک بزرگسال می‌توانند بیاموزند. آن‌ها ابتدا سعی می‌کنند فعالیت را درک و سپس با استفاده از زبان مادری‌شان با بزرگسالان، معنی و هدف آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه را خواهند آموخت.

کودکان از زمان بیشتری برای اضافه کردن زبان انگلیسی در برنامه روزانه و هفتگی خود را دارند. برای آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه، درس های مدرسه زیاد سخت و پیچیده نیست و ذهن بچه ها هنوز درگیر حقایقی که نیاز به حفظ کردن و امتحان دادن داشته باشد، نشده است.

ممکن است تکالیف زیادی به کودکان داده شود و گاهی مواقع، حتی تکلیفی برای انجام ندارند. در نتیجه فکر آن‌ها کمتر درگیر رسیدن به استانداردهای تعیین شده بوده و استرس و اضطراب کمتری خواهند داشت.

همانطور که قبلا گفتیم، از آنجا که کودکان در سنین پایین راحت‌تر و بهتر می‌توانند زبان دوم خود را یاد بگیرند، بنابراین می‌توان گفت، آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه، بهترین گزینه برای فراغت کودکان است. آن‌ها در هنگام یادگیری زبان‌های دیگر، مخصوصا انگلیسی نیز از همان تکنیک‌های یادگیری ذاتی زبان در طول زندگی خود استفاده خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی: تدریس خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی

در نتیجه با یک برنامه ریزی صحیح می‌توان آن‌ها را برای آموختن زبان سوم، چهارم یا حتی بیشتر آماده کرد که حتی آسان‌تر از یادگیری زبان دوم خواهد بود. بر خلاف بزرگسالان که ذهن فعالی نسبت به کودکان برای یادگیری ندارند، بزرگسالان مجبور به یادگیری آگاهانه هستند، اما آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه، كودكانی كه به جای آموختن آگاهانه زبان، زبان دوم خود را یاد گرفته یا اکتساب می‌کنند، و در نتیجه تلفظ و درک بهتری نسبت به زبان و فرهنگ پیدا می‌کنند.

آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه، وقتی کودکان تک زبانه (monolingual) به سن بلوغ فکری می‌رسند و خودآگاهی بیشتری نسبت به دیگر کودکان پیدا می‌کنند، توانایی آن‌ها در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی کمی کاهش می‌یابد و احساس می‌کنند که زبان انگلیسی را باید آگاهانه و از طریق برنامه‌های مبتنی بر گرامر زبان مطالعه و آموزش ببینند.

روال آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه

داشتن یک روال و برنامه مشخص جهت آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه در خانه بسیار مفید است. بهتر این هست که جلسات کوتاه و منظم و با برنامه ریزی باشند. ۱۵ تا ۳۰ دقیقه برای کودکان کافی میباشد. می‌توان زمان جلسات آموزش را به مرور زمان و با بزرگ‌ شدن کودک‌ و زیاد شدن ظرفیت تمرکز کودک، بیشتر کرد. فعالیت‌ها را باید کوتاه و متنوع انتخاب کرد تا کودکان را مشتاق آموزش زبان انگلیسی کند.

برای آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه، باید سعی کنید فعالیت‌هایی مشخص را هر روز در زمان های مختلف تکرار کنید. کودکان وقتی بدانند که قرار است انتظار چه پیشامدی را داشته باشند، احساس راحتی خواهند کرد. می‌توان هر روز بعد از مدرسه یک بازی انگلیسی انجام داد یا قبل از خواب، یک داستان انگلیسی خواند.

مطلب پیشنهادی: هزینه کلاس زبان کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 6 ساله

اگر فضای کافی در منزل وجود دارد، می‌توان گوشه‌ای از منزل را برای زبان انگلیسی تعیین کرده و هر چیزی که با زبان انگلیسی مرتبط می‌باشد، مانند کتاب‌، سرگرمی، دی‌وی‌دی‌ یا کاردستی‌ که کودک تهیه کرده را در محل مورد نظر قرار داد.

کودکان وقتی در حال سرگرمی و تفریح هستند به طور طبیعی فراگیری آن‌ها بیشتر خواهد شد. فلش کارت‌ها شیوه‌ عالی برای آموزش و تکرار کلمات هست و سرگرمی های بی‌شمار و متنوعی وجود دارد که می‌توان با فلش کارت برای کودکان برنامه ریزی و انجام داد.

بازی‌های فکری نظیر مار و پله یا بازی‌های هیجانی مانند پانتومیم یا بازی با کلمات و بازی‌های آنلاین هم وجود دارد که می‌توان با کودک‌ انجام داد تا به او کمکی شود که آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه شروع و تمرین کند. تکرار در کودکان بسیار مهم است. بچه‌ها اکثرا نیاز دارند کلمات و عبارات را چندین بار گوش دهند تا آمادگی لازم را برای به زبان آوردن‌شان پیدا کنند.

ترفند های آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه

اولین سوال برای آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه این است که از کجا باید شروع کنیم؟ اولویت‌بندی مطالب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دو ساله است. کودکان هنوز درک خوبی از مسائل اطرافشان ندارند. برای شروع بهتر است از آموزش رنگ‌ها، میوه‌ها، اعداد، اعضای بدن، غذاها، نام حیوانات شروع کنیم.

فعالیت‌های چند منظوره مانند ترکیب کردن بازی‌های علمی با آموزشی موجود است. مثلاً اگر قرار است کودک اسامی حشرات را به زبان انگلیسی یاد بگیرد، می‌توان آموزش را در فضایی مثل پارک برگزار کرد. با نگاهی به طبیعت، گل‌ و پروانه‌ها، اسم‌شان را به انگلیسی بگویید. در حین آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه می‌توانید کمی دروس علوم و زیست هم چاشنی آموزش کرده و از مسیر رشد و پرورش پروانه‌ها صحبت کنید.

مطلب پیشنهادی: تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

شمردن گل‌‌ و درخت‌ها به زبان انگلیسی، بازی با رنگ‌ها ویژه‌ی کودکان برای یادگیری رنگ‌ها، ساخت ماکت، کاردستی، خانه و ماشین و آموزش ابزار های مختلف داخل خانه به انگلیسی هم می‌تواند از تفریحات جذابی باشد.

فیلم و انیمیشن‌های زیادی هم برای آموزش زبان انگلیسی کودکان از پایه وجود دارد. برای انتخاب انیمیشن به مواردی مانند: انیمیشن یا فیلم باید متناسب با سن و علایق کودکان انتخاب شود، حتما از انیمیشن‌هایی با داستان ساده و با زمان کم برای آموزش کودکان کمک گرفت.

کلام پایانی

امیدواریم این مطلب از راتاکیدز نیز مورد توجه شما خوبان قرار گرفته باشد. شما عزیزان همچنین می‌توانید برای ثبت نام کودک دلبندتان در کلاس زبان انگلیسی کودکان ، به موسسه آموزش زبان انگلیسی راتاکیدز مراجعه کرده و از بهترین‌های ما بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

آموزش زبان انگلیسی به کودکان به چند شکل امکان پذیر است؟

با قصه، شعر، فیلم، کارتون، داستان و غیره

چه مواقعی مناسب برای یاد دادن زبان به کودک است؟

هنگام پوشیدن لباس، هنگام جمع کردن اتاق، هنگام آشپزی یا خرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه کلاس زبانایونت هفتگی کودکانتماس با راتاکیدز