بهترین روش آموزش اعداد انگلیسی به کودکان

بهترین روش آموزش اعداد انگلیسی به کودکان

در سنین کمتر، کودکان از آمادگی ذهنی بیشتری برخوردارند. آنها مانند فضانوردانی که تازه وارد یک سیاره جدید شدند، برای یادگیری چیزهای جدید هیجان دارند. این فرصت طلایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید یکی از آموزش‌های کاربردی را به آنها یاد دهید. آموزش اعداد انگلیسی به کودکان در سنین پایین‌تر به آنها کمک می‌کند تا تجربه بهتری از زبان انگلیسی داشته‌باشند. بنابراین در این مقاله از راتاکیدز به موضوع آموزش اعداد انگلیسی به کودکان می‌پردازیم تا بتوانید از طریق کلاس زبان آنلاین کودکان ، به تقویت این مهارت بپردازید. 

در دنیای پیشرفته امروز یادگیری زبان انگلیسی از واجبات غیر قابل انکار است. شما در هر صورت، با این زبان روبرو خواهید شد! آموزش اعداد انگلیسی به کودکان با استفاده از بازی و بدون هیچ گونه فشار خارجی بسیار آسان است؛ زیرا در این برهه، از کنجکاوی و خلاقیت بسیاری بهره می‌برند. 

اما باید این نکته را در نظر بگیرید که آموزش اعداد انگلیسی به کودکان، مانند بزرگسالان نیست. اگر از شیوه درست برای آموزش، استفاده نکنید، ممکن است زبان دل آنها را بزند. بنابراین استفاده از آموزش آنلاین زبان کودکان ، می‌تواند از روش‌های مفید باشد. در ادامه این مقاله، متدهایی را برای آموزش اعداد انگلیسی به کودکان جمع‌آوری کردیم. 

بهترین ترفند آموزش اعداد انگلیسی به کودکان چیست؟

بهترین-ترفند-آموزش-اعداد-انگلیسی-به-کودکان

در ادامه با راتاکیدز همراه باشید تا با انواع ترفندهای آموزش اعداد انگلیسی به کودکان آشنا شوید.

صبور باشید

در گام‌های ابتدایی آموزش اعدا انگلیسی به کودکان، نباید عجله و شتاب داشت. اگر می خواهید که از کلید طلایی آموزش به کودکان غافل نشوید؛ باید آهستگی و پیوستگی را سرلوحه خود قرار دهید. انتظار زیادی است که از کودک بخواهید در جلسه اول تا اعداد دو رقمی یا سه رقمی پیش برود. باید اعداد را به صورت تک به تک مورد آموزش قرار بگیرد. در این میان باید ظرفیت، سن و علاقه کودک را در نظر بگیرید و بعد از آموزش کامل یک عدد، به سراغ عدد بعدی بروید. 

در مورد مفهوم اعدا با آنها صحبت کنید

شما می‌توانید از کارتون و داستان‌های کوتاه استفاده کنید تا مفهوم اعدا را به آنها منتقل کنید. به کودکان خود توضیح دهید که اعداد چه نقشی در زندگی ما دارند. اگر برای کودک خود داستان می‌گویید، تلاش کنید تا در هر بخش که از اعداد استفاده شده‌بود؛ کاربردش را به فرزند خود توضیح دهید. 

تجهیزات آموزش اعداد انگلیسی به کودکان

از ابزارهایی که در مسیر آموزش اعداد انگلیسی به کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شعر، عکس، موزیک، انیمیشن، بازی و کلاس زبان آنلاین کودکان استفاده کنید. استفاده از این ابزار می‌تواند کار را تا حدی برای شما آسان کند. والدین می‌توانند در هنگام آموزش اعداد انگلیسی به کودکان، آنها را روی کاغذ بنویسند و با صدای نسبتا بلند، آن را تلفظ کنند. سپس از کودک بخواهند تا آن را بنویسد و تکرار کند. استفاده از شعرها و کارتون‌هایی که با موزیک همراه بوده، می‌تواند انتخاب طلایی طلایی باشد.

استفاده از تمام حواس

استفاده از تمام حواس

بهتر است برای آموزش اعداد انگلیسی به کودکان، تنها به یک روش قانع نشوید. تلاش کنید تا از تمام حواس کودک استفاده کنید. شما می‌توانید با پخش موزیک انگلیسی، حس شنوایی او را تقویت کنید. همچنین با کشیدن اعداد انگلیسی، از حس بینایی او استفاده کنید تا آموزش برای کودک، جذاب‌تر شود. انجام این امور باعث می‌شود تا اعداد در ذهن کودک باقی بمانند. 

از بازی غافل نشوید

برای کودکان، بازی‌ها حکم زندگی را دارند. دذر سال‌های اول، انجام بازی برای کودک، مانند یک معلم عمل می‌کند. شما با دانستن این قضیه می‌توانید از این نکته طلای استفاده کنید تا یادگیری لذت‌بخش تری را به ارمغان آورید.

مطلب پیشنهادی: هزینه کلاس زبان کودکان چقدر است؟

معرفی چند بازی برای آموزش اعداد انگلیسی به کودکان

در ادامه این مقاله شما را با چند بازی مهیج برای کودکان آشنا می‌کنیم.

لی لی

از بازی‌های نوستالژیک که همواره برای همه نسل‌ها جذاب بوده؛ لی‌لی است. شما می‌توانید با کشیدن لی‌لی از آن برای آموزش اعدا انگلیسی به کودکان استفاده کنید. اگر از فضای کافی برای کشیدن آن برخوردار نیستید، می‌توانید آن را بخرید. در این بازی تلاش کنید تا اعداد را چندین بار تکرار کنید تا ملکه ذهن فرزندتان شود. 

تعیین وظیفه

شما می‌توانید برای هیجان‌انگیز کردن آموزش اعداد انگلیسی به کودکان، از آنها بخواهید تا به صورت گروهی بازی کنند. مثلا شما در گوش هر یک از اعضای گروه، عددی را می‌خوانید و از آنها می‌خواید تا یک وظیفه را انجام دهند. برای مثال برای عدد two بگویید بلند شو یا برای four  بگویید که با صدای بلند بخندد.

بازی دومینو

در این بازی شما اعدا را روی کاغذ می‌نوسید. سپس آن را به قطعات دومینو می‌چسبانید. بعد از آن از کودک می‌خواهید تا تکه‌های آن را در کنار اعداد مخصوص خود، قرار دهد. در این بازی اعداد به صورت مداوم در ذهن کودک تکرار می‌شود تا ملکه ذهن شود.

پیدا کردن عدد

پیدا کردن عدد

در این بازی کافی است تا اعداد را به ترتیب بنویسید. سپس یکی از اعداد وسط را پاره کنید. بعد از انجام این کار از کودک بخواهید تا عدد را پیدا کند و در جای خود بگذارد. در این میان استفاده از فلش کارت‌ها نیز مفید است. اگر فرزندتان در ابتدای مسیر است؛ باید اعداد را به ترتیب بنویسید. در غیر این صورت می‌توانید آن را به صورت نامنظم بنویسید و از او بخواهید تا آن را مرتب کند. 

مطلب پیشنهادی : تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان

نکات طلایی برای آموزش اعداد انگلیسی به کودکان

برای اینکه بتوانید به بهترین روش آموزش اعداد انگلیسی به کودکان دست یابید باید به علاقه کودک توجه کنید. شما می‌توانید از ماشین یا عروسک استفاده کنید. از کارتون مورد علاقه او استفاده کنید و برایش شعر بخوانید یا کار دستی درست کنید. 

اگر در ابتدای مسیر هستید و فرزندتان از با شما همکاری نمی‌کند؛ ناامید نشوید. استمرار داشته باشید و از ابزارهایی مثل موزیک، انیمیشن و بازی استفاده کنید. همچنین نباید عجله و شتاب داشته باشید زیرا این موضع کودک را دلسرد می‌کند. 

سخن آخر

در این مقاله از راتاکیدز تلاش کردیم تا شما را با روش‌های آموزش اعداد انگلیسی به کودکان با شعر و بازی آشنا کنیم. در سنین کودکی، ذهن برای یادگیری مطالب جدید، آمادگی کافی دارد. تنها کاری که باید در این مسیر انجام دهید؛ یافتن بهترین مسیر آموزش است. در پایان پیشنهاد می‌کنیم جهت ثبت نام در کلاس‌ها حضوری، مقاله کلاس زبان انگلیسی کودکان را مطالعه فرمایید.

سوالات متداول

آموزش اعدا انگلیسی به کودکان از چه سنی آغاز می شود؟

والدین می توانند با توجه به اشتیاق و علاقه کودک، از سنین ۴ سالگی به آموزش کودکان بپردازند.

بهترین روش آموزش اعداد انگلیسی به کودکان چیست؟

برای آموزش اعداد انگلیسی به کودکان روش های مختلفی وجود دارد. استفاده از انیمیشن، موزیک و بازی مورد توجه است.

۱ دیدگاه

  • سلام پسر من خیلی بازیگوشی می کنه و اصلا همکاری نمی کنه برای یادگیری اعداد انگلیسی. چه کار کنم تا همکاری کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه کلاس زبانایونت هفتگی کودکانتماس با راتاکیدز